NYHET - FLER SENIORPASS! Träning för dig som är 65+ och nybörjare.

VÄLKOMMEN TILL TRÄNING!

VI HOPPAS ATT DU KOMMER MÄRKA FINA RESULTAT OCH DET FÅR DU GENOM ATT VÄLJA 2-3 PASS I VECKAN - KONTINUERLIGT!

...TIPS! planera in din träning och boka dig i god tid. Och Du ska boka dig i kalenderfunktionen under "boka pass" när du ska gå på passen.
 Boka upp bestämda dagar och få in rutin. Håll dig sedan till dem. Då lyckas du bäst med din träning enligt vår erfarenhet.

 

Vi ser fram emot att få hjälpa dig med din träning i vinter, välkommen att svettas med oss!
 

FRISK/AKTIV SENIOR:
MÅNDAGAR KL: 09.00           CYKEL/BOSU 60 MIN
ONSDAGAR KL: 09.00           STYRKA  60 MIN
                     KL: 10.10            STYRKA - Nybörjare 50 min
FREDAGAR KL: 09.00            FRISK CIRKEL  45 MIN
                     KL: 10.00            FRISK CIRKEL Nybörjare 45 min

                          

STYRKETRÄNING I GRUPP:
PULS Pure Power (STYRKA)  50 min     TISDAGAR & FREDAGAR  KL 17.00
PULS SHAPE UP  50min      MÅNDAGAR KL: 18.15
MAGE/RYGG   40min            TISDAGAR KL: 18.15
STEP 45min                          ONSDAGAR KL: 18.15

Maria's BOOTCAMP 50 min           ONSDAGAR KL 19.00
BOSU MRL(MageRumpaLår) 35 min TORSDAGAR KL: 18.15


KONDITIONSTRÄNING PÅ CYKEL - SPINNING:
SPINN 45   45 Min       MÅNDAGAR KL: 19.10 & FREDAGAR KL: 06.45
SPINN 60   60 Min        TISDAGAR & ONSDAGAR KL 19.00 och SÖNDAGAR KL: 17.00

SPINN INTERVALL   60 min              TORSDAGAR KL 19.00

 

* KOM FÄRDIG UPPVÄRMD TILL PASSET

** TRÄNA STYRKA INNAN 30 - 45 min ELLER VÄRM UPP 5-10 MIN INNAN.


 

Gruppträning

HÄR HITTAR DU BESKRIVNING TILL VÅRA PASS - MÄRK ATT ALLA INTE ÄR AKTUELLA

Puls Abs Camp 30 min: Ett pass dedikerade för mera magmuskler! Här får kärnmusklerna en riktig genomförare. Vi startar och bara köööör!

Puls Booty Camp 40 min: Vi tränar rumpa och baksida lår! ...i 40 minuter.
Alla som vill lyfta rumpan är välkommen!

Puls Bootcamp/Cirkel 45 - 60 min: Stationsvis, effektiv styrketräning, tre till fyra rundor, med 10 minuter uttöjning och nedtrappning på slutet. Tuff träning!!

 

FRISK Styrka: 60 minuter enklare styrketräning för seniorer. Vi har fokus på träningsglädje, balans och koordination till gla' musik :)

FRISK Cirkel: 45 min stationsvis styrketräning.

 

BOSU: Bosu betyder Both Sides Up och är ett träningsredskap som ser ut som en blå "halvboll". På Bosun tränar vi balans, bålstyrka(core) och kondition med ett leende på läpparna. Kul träning för alla.

 

BOSU/Core 40 min: 5 minuter uppvärmning på Bosun och 30 min mage/ryggträning. Riktig genomkörare för dina kärnmuskler. TIPS & OBS! detta är en tuffare timme för din ländrygg. Starta med Puls Mage/rygg om du är osäker på din träningsstatus.

 

BOSU Kondition 30 min: 30 minuter kondition med hög intensitet - intervallpass. Slow Beat och enkla stegkombinationer gör att alla kan vara med.  Perfekt timme att kombinera med egenträning ute i styrkesalen.

BOSU MRL(MageRumpaLår): 35 - 45 min Work that ass! rumpa är IN! Här jobbar vi i 10-12 min med fokus på  magen, sedan lår och sist rumpa! Jättebra pass för att styrka dina kärnmuskler där rumpan faktiskt är en viktig del. Starka sätesmuskler ser inte bara bra ut men sparar också dina knän vid aktivitet, ger ett starkare löpsteg...etc. A strong ass is good!

 

Puls Mage/rygg 30-45 min: Ett rent mage-ryggpass där du använder egen kroppstyngd. Vi använder oss endast av mattor. Fantastiskt fin träning för ökt bålstyrka. Passar alla, alternativa övningar ges vid speciella behov.

STEP 45 min: Konditionspass på stepbräda. Enkla steg i kombinationer. Vi lovar du blir svett. Kräver lite koordination, men du lär dig snabbt.
 

ShapeUp 50min: Styrketräningspass med fokus på "pump" i musklrna. Vi använder mini gummiband, stepbräda och viktstång för att bli starkare.

 

PULS PURE POWER: 50 min Ren styrketräning! Timmen startar med ca 5 minuter teknikgenomgång. Sedan är det stationsvis träning där du väljer en belastning du orkar lyfta 7-10 repetitioner/set. Du tränar klart varje station innan du byter. 10 stationer. Timmen avslutas med nedtrappning och uttöjning. Perfekt träningspass för dig som har svårt att få till ordentlig styrketräning på egen hand.

Spinning - enkel, effektivt och passar alla.

 

 

PULS iFORM Cykel 45 min: se gruppträning  vi cyklar i 45 minuter, har fokus på att ta oss igenom och prestera bättre från gång till gång. Endast för dig som valt vårt livsstilskoncept PULS iForm.

 

Frisk Cykel 45 min:  En lätt spinningtimme för seniorer med fokus på träningsglädje och att svettas! Vi håller en jämn intensitet med ett par tyngre partier på mitten.

Xpress Spinn 30 min: Efter en kort uppvärmning kör vi sedan med samma intensitet som ett spinn 2 i 25 minuter. Ingen nedtrappning/uttöjning på slutet.

Spinn 45, 45 min:  Enkel timme, perfekt för dig som inte tränat så mycket kondition och vill komma igång.

Spinn 60, 60 min: Hårdare timme där instruktören har fria tyglar att köra två till fyra tyngre drag. Här svettas vi!

Spinn Intervall 60 min: En klassisk 4x4 intervalltimme. 17 minuter uppvärmning, intervallen är 4 - 5 drag på 4 minuter med 2 minuters vila innan vi cyklar tillbaka hem.

Spinn 3, 75 min:  Se spinn 2, enda skillnad är tiden!