Vi har smygstartat! schema - 06/08 till 01/09 - 2018

VÄLKOMMEN TILL TRÄNING!

VI HOPPAS ATT DU KOMMER MÄRKA FINA RESULTAT OCH DET FÅR DU GENOM ATT VÄLJA 2-3 PASS I VECKAN - KONTINUERLIGT!

...TIPS! planera in din träning och boka dig i god tid. Och Du ska ALLTID boka dig när du ska gå på passen.
Detta är för att de faktiskt ska bli av och det är en ovana att vänta till sista minuten(TVÅ TIMMAR INNAN PASSET STÄNGS BOKNINGEN) och det kan bli en dålig ursäkt i längden att inte komma iväg på träning. Boka upp bestämda dagar och få in rutin. Håll dig sedan till dem. Vet du med dig att du har svårt att komma iväg så är träning i grupp din hjälp att den ska bli av!  Passen är ju här för att hjälpa dig få resultat... Minimum 4 deltagare för att det ska bli pass. KOM IGEN NU!

 

FRISK/AKTIV SENIOR:
MÅNDAGAR KL: 09.00           CYKEL/BOSU 60 MIN
ONSDAGAR KL: 09.00           STYRKA OCH KONDIS  60 MIN
FREDAGAR KL: 09.00            FRISK CIRKEL  45 MIN

 

STYRKETRÄNING I GRUPP:
PULS STYRKA  50 min     TISDAGAR 17.00
PULS SHAPE UP  60min      MÅNDAGAR KL: 18.00
BOSU Core 25 min                TISDAGAR KL: 18.00




MET CON(Metabolic Conditioning) TRÄNING i GRUPP:
Maria's BOOTCAMP 50 min                 ONSDAGAR KL 18.00

KONDITIONSTRÄNING PÅ CYKEL - SPINNING:
SPINN45   45 Min                           MÅNDAGAR KL: 19.00 &     FREDAGAR KL: 06.45
SPINN60   60 Min      TISDAGAR KL: 18.30 &  ONSDAGAR KL 19.00

SPINN INTERVALL   55min              TORSDAGAR KL 18.30

 

* KOM FÄRDIG UPPVÄRMD TILL PASSET

** TRÄNA STYRKA INNAN 30 - 45 min ELLER VÄRM UPP 5-10 MIN INNAN.


 

Gruppträning

 

Puls Abs Camp 30 min: Ett pass dedikerade för mera magmuskler! Här får kärnmusklerna en riktig genomförare. Vi startar och bara köööör!

Puls Booty Camp 40 min: Vi tränar rumpa och baksida lår! ...i 40 minuter.
Alla som vill lyfta rumpan är välkommen!

Puls Bootcamp/Cirkel 45 - 60 min: Stationsvis, effektiv styrketräning, tre till fyra rundor, med 10 minuter uttöjning och nedtrappning på slutet. Tuff träning!!

 

FRISK Styrka: 60 minuter enklare styrketräning för seniorer. Vi har fokus på träningsglädje, balans och koordination till gla' musik :)

FRISK Cirkel: 45 min stationsvis styrketräning.

 

BOSU: Bosu betyder Both Sides Up och är ett träningsredskap som ser ut som en blå "halvboll". På Bosun tränar vi balans, bålstyrka(core) och kondition med ett leende på läpparna. Kul träning för alla.

 

BOSU/Core 40 min: 5 minuter uppvärmning på Bosun och 30 min mage/ryggträning. Riktig genomkörare för dina kärnmuskler. TIPS & OBS! detta är en tuffare timme för din ländrygg. Starta med Puls Mage/rygg om du är osäker på din träningsstatus.

 

BOSU Kondition 30 min: 30 minuter kondition med hög intensitet - intervallpass. Slow Beat och enkla stegkombinationer gör att alla kan vara med.  Perfekt timme att kombinera med egenträning ute i styrkesalen.

BOSU MRL(MageRumpaLår): 45 min Work that ass! rumpa är IN! Här jobbar vi i 10-12 min med fokus på  magen, sedan lår och sist rumpa! Jättebra pass för att styrka dina kärnmuskler där rumpan faktiskt är en viktig del. Starka sätesmuskler ser inte bara bra ut men sparar också dina knän vid aktivitet, ger ett starkare löpsteg...etc. A strong ass is good!

 

Puls Mage/rygg 30 min: Ett rent mage-ryggpass där du använder egen kroppstyngd. Vi använder oss endast av mattor. Fantastiskt fin träning för ökt bålstyrka. Passar alla, alternativa övningar ges vid speciella behov.

 

PULS PURE POWER: 40 min Ren styrketräning! Timmen startar med ca 10 minuter teknikgenomgång. Sedan är det stationsvis träning där du väljer en belastning du orkar lyfta 7-10 repetitioner/set. Du tränar klart varje station innan du byter. 10 stationer. Timmen avslutas med nedtrappning och uttöjning. Perfekt träningspass för dig som har svårt att få till ordentlig styrketräning på egen hand.

Spinning - enkel, effektivt och passar alla.

 

 

PULS iFORM Cykel 45 min: se gruppträning  vi cyklar i 45 minuter, har fokus på att ta oss igenom och prestera bättre från gång till gång. Endast för dig som valt vårt livsstilskoncept PULS iForm.

 

Frisk Cykel 45 min:  En lätt spinningtimme för seniorer med fokus på träningsglädje och att svettas! Vi håller en jämn intensitet med ett par tyngre partier på mitten.

Xpress Spinn 30 min: Efter en kort uppvärmning kör vi sedan med samma intensitet som ett spinn 2 i 25 minuter. Ingen nedtrappning/uttöjning på slutet.

Spinn 1, 45 min:  Enkel timme, perfekt för dig som inte tränat så mycket kondition och vill komma igång.

Spinn 2, 60 min: Hårdare timme där instruktören har fria tyglar att köra två till fyra tyngre drag. Här svettas vi!

Spinn Intervall 60 min: En klassisk 4x4 intervalltimme. 17 minuter uppvärmning, intervallen är 4 - 5 drag på 4 minuter med 2 minuters vila innan vi cyklar tillbaka hem.

Spinn 3, 75 min:  Se spinn 2, enda skillnad är tiden!