VÄLKOMMEN TILL TRÄNING!

SÅ FUNGERAR PASS HOS OSS I DESSA "NYA" TIDER:

Antalet personer per pass varierar från 8-10 beroende på vad vi gör. I spinningsalen har vi placerat om cyklarna så att det finns avstånd och plats till 8st. 
Passen går med upp till 10 st så vi har 100kvm att fördela oss på. 
När vädret tillåter flyttar vi några pass utomhus du kan se detta i bokningen dessa dagar då det står UTE efter dem i kalendern.

Vi önskar alla välkomna på anpassad och säker träning hos oss - och du... vi har ett helt gym med 400kvm som väntar på dig om du inte vill gå på passen.
Så hoppa inte över träningen!

Eftersom efterfrågan på just pass har minskat, har vi inte så många i kalendern men som regel ett kondition och ett styrkepass måndag - fredag.

 

FRISK/AKTIV SENIOR:
MÅNDAGAR KL: 09.00           CYKEL + mage 55 MIN
ONSDAGAR KL: 09.00           STYRKA  50 MIN Grupp 
FREDAGAR KL: 09.00            FRISK CIRKEL  45 MIN
                    
                 

STYRKETRÄNING I GRUPP:
BOSU Miniband 55 min     MÅNDAGAR KL: 17.30
 
MRL(mage rumpa lår) 55 minuter med fokus på att lyfta(ja!) rumpan, få snygga lår och starka magmuskler...allt på 55 minuter!

PULS Stark(-are) 50 min  TISDAGAR KL: 16.30 & FREDAGAR  KL: 16.30 
Styrketräning för dig som inte får till att regelbundet träna styrka själv. Ett av våra populäraste pass!

MiniBand WO  55min      ONSDAGAR KL: 17.30
Ja detta är en WorkOut! Hela du tränas i ett ganska högt tempo och vi lovar att det känns... 

KONDITION:
Inget eget gruppträningspass med enbart kondition för tillfället
 

BRÄNN(pass som ger dig en fin efterförbränning!)
Inget pass för tillfället

KONDITIONSTRÄNING PÅ CYKEL - SPINNING:
SPINN 45   45 Min       MÅNDAGAR KL: 19.00  &
                                     FREDAGAR KL: 06.45
SPINN 60   60 Min       TISDAGAR  KL: 19.00

SPINN INTERVALL   60 min   TORSDAGAR KL 18.30

 

 

* KOM FÄRDIG UPPVÄRMD TILL PASSET




 

Gruppträning

HÄR HITTAR DU BESKRIVNING TILL VÅRA PASS - MÄRK ATT ALLA INTE ÄR AKTUELLA

BOSU Core  16 min: Ett pass dedikerade för mera magmuskler! Här får kärnmusklerna en riktig genomförare. Vi startar och bara köööör!

Puls Booty Camp 40 min: Vi tränar rumpa och baksida lår! ...i 40 minuter.
Alla som vill lyfta rumpan är välkommen! (ej. på scemat just)

Puls Bootcamp/Cirkel 45 - 60 min: Stationsvis, effektiv styrketräning, tre till fyra rundor, med 10 minuter uttöjning och nedtrappning på slutet. Tuff träning!!

 

FRISK Styrka: 60 minuter enklare styrketräning för seniorer. Vi har fokus på träningsglädje, balans och koordination till gla' musik :)

FRISK Cirkel: 45 min stationsvis styrketräning.

 

BOSU: Bosu betyder Both Sides Up och är ett träningsredskap som ser ut som en blå "halvboll". På Bosun tränar vi balans, bålstyrka(core) och kondition med ett leende på läpparna. Kul träning för alla.

 

BOSU/Core 16 - 40 min: 5 minuter uppvärmning på Bosun och 30 min mage/ryggträning. Riktig genomkörare för dina kärnmuskler. TIPS & OBS! detta är en tuffare timme för din ländrygg. Starta med Puls Mage/rygg om du är osäker på din träningsstatus.

 

BOSU Kondition 30 min: 30 minuter kondition med hög intensitet - intervallpass. Slow Beat och enkla stegkombinationer gör att alla kan vara med.  Perfekt timme att kombinera med egenträning ute i styrkesalen.

BOSU MRL(MageRumpaLår): 35 - 45 min Work that ass! rumpa är IN! Här jobbar vi i 10-12 min med fokus på  magen, sedan lår och sist rumpa! Jättebra pass för att styrka dina kärnmuskler där rumpan faktiskt är en viktig del. Starka sätesmuskler ser inte bara bra ut men sparar också dina knän vid aktivitet, ger ett starkare löpsteg...etc. A strong ass is good!

 

Puls Mage/rygg 30-45 min: Ett rent mage-ryggpass där du använder egen kroppstyngd. Vi använder oss endast av mattor. Fantastiskt fin träning för ökt bålstyrka. Passar alla, alternativa övningar ges vid speciella behov.

STEP 45 min: Konditionspass på stepbräda. Enkla steg i kombinationer. Vi lovar du blir svett. Kräver lite koordination, men du lär dig snabbt.
 

ShapeUp 50min: Styrketräningspass med fokus på "pump" i musklrna. Vi använder mini gummiband, stepbräda och viktstång för att bli starkare.

 

PULS PURE POWER: 50 min Ren styrketräning! Timmen startar med ca 5 minuter teknikgenomgång. Sedan är det stationsvis träning där du väljer en belastning du orkar lyfta 7-10 repetitioner/set. Du tränar klart varje station innan du byter. 10 stationer. Timmen avslutas med nedtrappning och uttöjning. Perfekt träningspass för dig som har svårt att få till ordentlig styrketräning på egen hand.

Spinning - enkel, effektivt och passar alla.

 

 

PULS iFORM Cykel 45 min: se gruppträning  vi cyklar i 45 minuter, har fokus på att ta oss igenom och prestera bättre från gång till gång. Endast för dig som valt vårt livsstilskoncept PULS iForm.

 

Frisk Cykel 45 min:  En lätt spinningtimme för seniorer med fokus på träningsglädje och att svettas! Vi håller en jämn intensitet med ett par tyngre partier på mitten.

Xpress Spinn 30 min: Efter en kort uppvärmning kör vi sedan med samma intensitet som ett spinn 2 i 25 minuter. Ingen nedtrappning/uttöjning på slutet.

Spinn 45, 45 min:  Enkel timme, perfekt för dig som inte tränat så mycket kondition och vill komma igång.

Spinn 60, 60 min: Hårdare timme där instruktören har fria tyglar att köra två till fyra tyngre drag. Här svettas vi!

Spinn Intervall 60 min: En klassisk 4x4 intervalltimme. 17 minuter uppvärmning, intervallen är 4 - 5 drag på 4 minuter med 2 minuters vila innan vi cyklar tillbaka hem.

Spinn 3, 75 min:  Se spinn 2, enda skillnad är tiden!