Vad kan du träna hos oss?


Vi tror på enkelhet.

På kontinuitet och rutin.

Vi tror på att lite och hela tiden räcker för de alla flesta av Sveriges befolkning.
Vi vill vara en aktör för att promotera förebyggande folkhälsa bland er som bor i Torsby med omnejd.
Vi vill också att du ska känna dig välkommen till oss i alla faser i livet. Vi står inte för någon extrem inriktning åt något håll.

Trender inom träning kommer och går, men visste du att väldigt sällan är det något nytt? Detsamma gäller alla dessa dieter... "Samma skit, olik förpackning"  passar på de flesta dieter och träningstrender som ploppar upp.

När du börjar träna på PULS Torsby så ska du vara trygg för att vi står för att lära ut basen i styrketräning till dig.
Och vi är här för att hjälpa dig hålla din kondition på en hyffsat god nivå genom att ha spinning(cykling innomhus till musik) som bas för vår konditionsträning. Vi har det därför att alla kan cykla och för att det väldigt enkelt och snabbt förbättrar din kondition.


Hos oss får du naturligtvis hjälp med träningsprogram, hjälp med kostråd, träningsteknik osv. Det är bara att fråga.
 

 

Om du inte är en gruppträningsperson har vi ett stort komplett gym där du kan odla din hobby - din egenhälsa.
Det finns plats för dig som vill bygga muskler, för dig som vill bli starkare, för dig som bara snabbt vill köra några maskiner och lite kondition... det är upp till dig.

Här nedanför finner du beskrivet vad vi erbjuder för pass.

Kom och se varför vi är Torsbys trevligaste träningscenter du med!
 

Spinning Torsby

Spinning - Effektivt och svettigt!

Med pass i stort sett varje dag(beroende på säsong) så hittar du säkert en tid som passar dig.

Cykel i sal är enkelt och passar alla som önskar träna och förbättra sin kondition på ett enkelt sätt. Du lär dig att ställa in cykeln så att du sitter som du ska och sedan jobbar du med det du har.
 

För varje gång du kör ett pass kommer du att märka en förbättring av din konditionsnivå som nybörjare.
Vi använder oss av intensitetsstyrning under passen och du kan fint få en förståelse för hur intensivt du ska träna under passets gång.

Alla pass inleds med ett uppvärmningsblock - huvudblock(träningsfasen) - och nedtrappning och uttöjning som avslut.

Har du tränat förut och redan har en god konditon? Välkommen att ge gärnet! Vi lovar att du ska bli svett...

Styrketräning Torsby

Styrketräning

Med tre stora avdelningar för styrketräning har vi gott om plats för dig som vill träna på egen hand.

Styrketräning för att träna upp dig efter en skada(gå till sjukgymnasten först...), styrketräning för att det känns bra, stryrketräning för att ändra hur du är bygd, styrketräning för att behålla din ungdomliga kropp, styrketräning för att undvika benskörhet, styrketräning för att minska ryggont/besvär etc.
Styrketräning för att hålla din insulintolerans på topp.
Styrketräning för att må bra helt enkelt!

 

Vi gillar styrketräning!
...och vill dig att göra det också.

 

Gruppträning Torsby

Träna i grupp

Hos oss har vi i huvudsak två olika grupp pass.
Styrketräning via stationer och Boot-Camps/Cirkelträning, igen station träning, fast med hög intensitet och muskeluthållighet som tanke.

 

Gillar du varierad träning därför att din träningsvana kräver mer utmaning för att utvecklas? Då är Boot-Camp passet för dig. Ständig variation, hög intensitet osv. Du kan fint vara med som nybörjare bara du vet att detta är häftiga saker och gör så gott du kan - det är gott nog!
Cirkelträning däremot ska vara basövningar och du vet vad du går till vecka efter vecka. (Rutin och kontinuitet)

Du som har svårt att gå iväg och köra styrketräning på egen hand ute i gymmet ska välja att gå på våra Pure Power(styrka) pass. Här är det inte variation som prioriteras utan enkla styrkeövningar och fokus på att orka lyfta något tyngre varje gång du deltar. Väldigt bra pass för dig som inte tränat styrka så mycket förut. Du lär dig snabbt!

Vi har även mer specialinriktade pass som mage/rygg, Shape Up och B&G Hiit. Dessa pass är kryddor du kan kombinera med din bas. Bara att välja. De flesta ska klara av att delta efter någon vecka med egenträning.
 

Vill du veta mer?

För att få veta mer om vad vi kan erbjuda dig, kontakta oss för en gratis konsultation när det passar dig. Det tar ca 15 minuter.
Vi vill väldigt gärna träffa dig och visa dig runt på vårt fina träningscenter.

Markera hur du helst vill bli kontaktad.

Vi hör av oss så fort vi kan.
 

Styrketräning
Träning i grupp
Spinning
Seniorträning
Personlig träning
Jag vill börja NU- hur gör jag?
E-post
Mobil/sms